24 november 2013

Damm eller inte damm

När vi flyttade in i huset för snart 6 månader sedan så var nog min första tanke på att vi skulle ta bort fiskdammen. Men med tiden har jag ändrat mig, det är en liten prick över i:et. Nu är alla fiska uppe och förvaras i garaget i stora tunnor, alla utom den allra minsta, den har gömts sig i dyn. Den tror att den har det bättre där. Just nu är pumpen forsatt igång men vi behöver stänga av den nu när minusgraderna kommer. Så när våren kommer får vi väl se hur det gått för den. Den vet inte bättre utan tror att den har alla svar på hur det fungerar. Nu trivs fåglarna utmärkt i det lilla hålet av den annars isbeklädda dammen. De dricker och de badar. Väldigt mysigt!

En och en halv vecka har gått av min sjukskrivning, några veckor återstår. Det kan tyckas.. Åh va skönt för dig i Advent och allt.. Jo visst men jag kan inte riktigt utnyttja tiden just nu med att julfina och dona. Det fungerar inte med en nyopererad fot. Men jag kan tänka och planera och ordinera familjen att sätta i verket det jag tänker och planerar. Det kan jag…


Inga kommentarer: