25 mars 2013

Stilla veckan

Ja vi är mitt inne i den, den stilla fina vecka som förbereder oss för det som påsken egentligen handlar om. Försoningen på Golgata där mitt liv är djupt förankrat. Livet som kristen är inte en ticket to sucess and welfare. Livet är det liv som du också lever, en resa med ups and downs, Sol och regn, Bekymmer och lösningar. Det som kanske skiljer oss åt är att jag litar på någon som tänker lite större ser vägarna lite längre och som lovat att alltid finnas där i alla livets tider och stunder. Att få stilla sig dra ett djupt andetag och andas in Guds frid och glädje är medicin för ande själ och kropp. Sedan löser sig inte bekymren i all hast, och tröttheten ebbar inte ut illa kvickt men det ger näring och viljan att fortsätta en bit i taget och ett steg i sänder.

När jag kikar runt på lite inredningsbloggar här och var så ser allt så fint ut städat och dammfritt. Nu förstår jag med att så är det inte vid sidan om allt roddat :) Men njutbart är det och inspiration ger det och det får mig att dra på smilbanden och tänka att "det där skall jag komma ihåg och prova själv ". Sedan att det ofta stannar vid en tanke är en annan sak :)

Som dessa små kycklingar till exempel :) Min underbara väninna Agneta har startat företaget Tårtdecor i Kungälv och på sin blogg delar hon med sig av den del gosaker :)

http://agnetaolsson.se/

Inga kommentarer: