22 november 2012

Tack

USA firar TACK idag. En tradition värd att ta efter. Vi gnäller väldigt mycket. Vi gnäller på att vi måste arbeta Vi gnäller över att vi inte har ngt jobb. Gnället kan vara över att andra gnäller eller att andra verkar vara för lyckliga och gärna statusuppdaterar det på facebook. Vi gnäller... ibland väldigt befogat dock :) Så idag vill jag lite hurtigt men med en ganska stor portion av seriöst tänk vara tacksam!

  • Tacksam för mina föräldrar, för pappa som nyss lämnade oss och för lilla mamma som nu kämpar på.
  • Tacksam för att jag funnit meningen med livet och tacksam för frälsningen
  • Tacksam för hela min stora fina syskonskara, tacksam för den tid som vi är mitt i nu i saknad efter pappa.
  • Tacksam för min egen familj och framförallt för min John som älskar mig trots .. :)
  • Tacksam för mina älskade barn ... åh de är en samling diamanter
  • Tacksam för en utökad familj genom våra barn 
  • Tacksam för min församling, så otroligt tacksam. 
  • Tacksam för vänner... gamla som nya. 
  • Tacksam för ett arbete att gå till.
  • Tacksam för hus och hem
  • Tacksam för ett gott recept av gott bröd 
  • Tacksam .. 
så.. vad är du tacksam för :)

Happy thanksgiving to all my American friends and family

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för ditt inlägg. Tror att mycket av vår lycka beror på om vi kan vara tacksamma.