23 maj 2012

Träning

Jag känner mig snart som värsta träningsfreaken, men förstår samtidigt att jag har ganska lång väg kvar.. om jag ens vill dit, tror inte det. Men min personlige tränare är en underbart go tjej. Hon är så lyhörd och plockar upp det som behöver plockas upp till exempel att träna mina fossingar.... Så idag damp det ned ett träningsprogram om hur jag stärker min fötter... :)
Tänk så finurligt att vi har så mycket muskler som vi ofta tar för givet och glömmer bort. Muskler som med träning och uppmärksamhet kommer att stärka hela kroppen. Lite så kan man ju tänka om sina medmänniskor. Tar vi dem också för givet och glömmer dem? Tänk om den där vännen som jag kanske inte satsar på mycket, tänk om hon/han blir en viktigt kugge i framtiden, tänk om den kuggen är slö och inte brukbar när den behövs? Men tänk om den är perfekt i funktion då kommer jag att vara så glad att jag tog upp kontakten, övade och gjorde mig beroende av den. Slutkläm: Se Vårda Uppmuntra Ge näring... :)

Inga kommentarer: