04 januari 2012

Tidig morgon på jobbet


Fyra dagar in på det nya året och klart kan konstateras att det är väldigt mörkt, väldigt mörkt... och jag vet att jag förra året vid den här tiden inte alls var positiv till all snö. Men... om sanningen skall fram så hjälpte den ju till att lysa upp aningens. Men trots januari, trots regnet, trots blåsten och trots snöbrist så är det en ny tid. En tid att med all frimodighet se ljust på livet och framtiden. Det här året har vi ingen som fyller någon speciell hållplats i familjen men däremot har vi en väldigt fin dag som kommer framöver, en dag som kommer att lysa upp. Två skall bli ett och det är lika bra att förbereda sig på att överlämnandets stund, förbereda talet och torka glädjetårarna som har en förmåga att kika fram så fort jag tänker på den dagen. Så vackert så fint så väldigt roligt det skall bli.... Nu är kaffet uppdrucket och jag skall ta mig an dagens To do list... Ta vara på dagen den är din...

Inga kommentarer: