23 januari 2012

Steg för steg

Idag när jag stod på min nyvunne kompanjon här i livet, ja löp- gå bandet alltså jag undviker stå på mina arbetskamrater :), så slog det mig återigen att om man bara ser på det naturliga så kan det se ut som om man inte kommer någonvart. IKEA varuhuset, som har framför mig genom fönstret, kommer inte närmare trots att jag går och går och går. Det ligger där framme och ropar ut med sin blåa färg, Kom och köp! Även fast tiduret tickar både 10, 15 och 20 min så är det fortfarande lika långt kvar. När vi tagit beslut i att förändra något här i det här härliga livet så krävs det ju en insikt i att allt inte händer på en gång. Tålamod, uthållighet, vatten och en ganska stor portion envishet är nog ingredienserna i den här måltiden. Jag applicerar det på annat här i livet, det är ju faktiskt samma ingredienser men vi det som skiljer är kanske källan som ger oss vattnet? För träningen kan vi bara vrida om kranen och fylla på flaskan och för de andra förändringarna kan vi rikta vår blick på Jesus fylla oss med lovsång och styrka vår ande och själ. Visst kan det se ut som om inget händer, att allt är precis som vanligt och kanske aningen hopplöst, men ge inte upp. För den stora skillnaden är att på löpbandet så kommer jag inte fram till "IKEA" trots alla mina steg, jag får annan belöning, men i den andliga och själsliga träningen så kommer jag att komma fram till målet, det tar bara lite olika lång tid. Gud vill ge sin frid och sin styrka i allt och den träningen är lika viktig och kanske viktigare än den fysiska... Det kommer en ny dag i morgon, men idag kommer det nya minuter hela tiden...

Bara i dig har min själ sin ro
Bara i dig, min Gud
Bara i dig har min själ sin ro
Bara i dig, min Gud

Från honom kommer mitt hopp
Bara han är min klippa
Min frälsning och min borg
Jag skall inte vackla


1 kommentar:

Cece sa...

Visst är det så! Heja dig som tagit det här beslutet. Jag har tagit detsamma, så egentligen kanske jag ska säga heja oss!

kramar om!