25 januari 2012

Alldeles strax intill


Jag har gått och nynnat på en sång idag, en härlig sång som sjungits av många och den skrevs av Simon and Garfunkel för väldigt många år sedan nu. Jag har lyssnat många gånger och läst texten flera gånger, men plötsligt fann mina ögon en del av sången som jag inte riktigt sett förr och jag blev så glad. Hela sången är ju en uppmuntran att någon, jag väljer att se denne någon som Gud, finns där som en trygg support och hjälpare. Sticket i sången är just den del av sången som jag inte riktigt fastnat för tidigare, men idag som en liten vink från himlen när jag så väl behövde det så stack just den här delen ut. Speciellt orden " Im sailing right behind". Något inom mig värmdes av just de orden och ett lugn kom över mig och har som ruvat över mig idag, trots en del saker som inte riktigt gått min väg. men det var kanske så att just de här orden fick mig att känna mig extra trygg säker och lugn idag. Så jag ger det vidare, en vana jag har lagt mig till, och hoppas på att du där ute skall förstå att Gud är verklig, trofast och finns där som en trygg famn. Lyssna på hela sången och tänk dig att det verkligen är han som säger detta till dig. Jag låter Michael W Smith vara språkröret... Sov riktigt gott sedan och i morgon är det en annan dag.
  
Sail on Silver Girl,
Sail on by
Your time has come to shine
All your dreams are on their way

See how they shine

If you need a friend
I'm sailing right behind
Like a bridge over troubled water
I will ease your mind
Like a bridge over troubled water
I will ease your mind


1 kommentar:

Kristina sa...

Vad roligt att den talat till dig oxå. För 1,5 vecka sen blev den så stor i mitt liv då texten drabbade mig och jag delade en oxå på bloggen. Fantastiskt hur Gud kan använda sånger och ge oss tilltal. Ber att du ska få fortsätta att känna att han bär och går bakom och bredvid dig kramar