31 januari 2012

31 januari

Den här dagen bara ropar efter ett eget inlägg så jag lyder detta rop  :) Det ÄR den sista januari, verkligen och den dagen kommer lika säkert som Julafton som alltid är den 24 december. och jag är glad! Plötsligt känns det bättre :). Om jag överdriver? Nja , jo kanske eller nej inte alls beror på hur man ser det. Alltid sedan jag varit liten har januari varit den längsta tyngsta månaden. Kan bero på att jag fyller år i februari och att när jag var lite tyckte att det dröjde så länge tills den dagen kom. Sedan kan det bero på att plånboken varit ansträngd efter jul och nyår. Men det kan helt enkelt bero på att januari är januari och den är gripande 31 dagar lång. Men idag är det den sista dagen och den kom så där troget som den alltid gör. Det är kallt och tidningarna säger att Ryssvintern är över oss men jag bryr mig inte, för i morgon är det 1 februari.. Snudd på att jag kanske skulle fira med en messla.. det var en fin tanke... ;)

1 kommentar:

Anni sa...

Hej!

Jag var bara tvungen att kika in hos dig eftersom du följer Dubbelhakornas välmående. Det är så kul att se vem som hittat till oss!

Och vet du vad? Jag blev alldeles lycklig när jag såg att du skrev messla! Ett ord som en barndomsvän använde för många, många år sedan - inte utan att jag undrar hur många av dina läsare som förstår vad du menar ;-)
Idag är det tisdag, så jag ska köpa messlor till mina barn!