01 december 2011

Första December

..en sådan här morgon då jag har en speciell längtan tillbaka till tiden då jag var hemma mamma och hann få fram både adventsljusstake och adventskalendrar. Längtar tillbaka till morgnarna då jag inte hade bråttom till arbete utan vi hann se på adventskalendern. Jag kunde säga hej då i dörren till skolbarn och själv stanna hemma och ta hand om de som ännu inte var i skolåldern. Det var en fin tid och jag önskar när jag ser tillbaka att jag tagit mer tillvara på tiden och njutit ännu mer. Allt har sin tid och tiden jag lever nu är ju en mix av familj och arbete. Ålderskillnad på 15 år mellan störst och minst av barnen. Spännande intensivt arbete och en arbetande studerande make. En av döttrarna på väg att bilda egen familj... den andra förmodligen också på väg så denna sång rörde mitt hjärta så där väldigt extra den här morgonen.
Tiden går fort Tag vara på den men glöm inte att det alltid kommer en annan dag i morgon om du, när du går till sängs ikväll, tycker att idag känns lite grå och mulen....


2 kommentarer:

Celia sa...

Tack för påminnelsen om att ta vara på tiden jag har. Just nu sitter minsta flickorna och bakar pepparkakor och jag borde inte vara här vid datorn utan sitta med dem och njuta för snart är de stora och möjligheterna är förbi...

Bella sa...

Fint inlägg! Ja tiden går så otroligt snabbt!