07 december 2011

Dröm

Jag har börjat drömma igen, det måste betyda att jag faktiskt sover bättre. Kan inte minnas att jag drömt något på väldigt länge nu. Vet att jag tänkt när jag hör människor berätta sina drömmar att jag inte haft någon. Men de senaste nätterna har fantasin, intryck och upplevelser blandats hej vilt. På ett positivt bra sätt. I natt brast jag ut i beundran och överväldigande över blåbärselefanter som en arbetskamrat visade mig på när vi var ute och åkte båt på ett underbart hav. Elefanterna levde vid havet och älskade att promenera i vattenbrynet. :) Lite komiskt kanske och jag ger mig inte tid till att grunna på hur den drömmen kommer sig....Det får mig ändå att tänka på våra drömmar vi går och bär på i vaket tillstånd. För ofta tycks det väldigt långt bort, uppfyllelsen. Vi kan ha glömt den vi drömde som barn för att vi som vuxna tänker snävare på livet. Kanske hårda ord förstört den när vi vid något tillfälle öppnat upp och delat den med någon. Kanske vi släpper den för att misstag och nederlag grusar drömmen. Men... det är ju så tokigt om vi låter någon annan grusa och stjäla vår glädje över något som vi går och bär på och längtar till. Kanske vi inte skall ge upp den, kanske den är på armlängds avstånd eller på andra sidan krönet. Eller vaknar vi upp och inser att vi är framme, bara det att resultatet inte blev hundra procent så som vi såg den i vår dröm.

Inga kommentarer: