17 november 2011

Upp igen

Vi skall fylla på hos son o sonhustru vi :))))
Jag har en stol på min arbetsplats som jag haft i snart 7 år. Jag trivs med min stol, den är så där skönt följsam och när man lutar sig tillbaka åker ryggen ned lite så där lagom bakåtlutad. Men... det finns en hiss funktion med vad jag tror lufttryck som gör att den fjädrar lite upp och ned. Det är där problemet börjar komma, jag åker ner och behöver pumpa upp stolen lite då och då och nu oftare och oftare.. hm! Jag vill inte stanna där och fundera för mycket på varför.. tack jag vet vad ni tänker och jag ska göra något åt det också... utan jag vill mer komma åt liknelsen :) Man får ont i ryggen, ont i nacken, ont i händerna som vinklas fel vid tangentbordet helt enkelt väldigt svårt att jobba. Det finns ju perioder i livet då man lätt sjunker och är man inte uppmärksam på det så blir det lätt komplikationer även där. Livet blir inte så enkelt helt plötsligt och ibland så kanske man inte märker det på en gång utan tiden går och man upptäcker att ryggen blir kutig och hållningen inte så fin. Det gäller att se till och vara uppmärksam på hur mycket luft styrka kraft man har i sig. Kanske dags att umgås lite med vänner som påverkar dig bra, eller själv ge sig ut på en uppmuntringspromenad till någon annan, kanske dags att återgå till källan där du brukat hämta luft. Kanske tid att börja göra det du en gång gjorde och som gjorde dig glad och lätt. Det kanske är så enkelt, det kanske inte är så att livet är kört, det kanske är så enkelt att pumpa upp stolsitsen igen. ...

Inga kommentarer: