19 augusti 2011

Fredag ... igen

apropå lillplutt och börja 6:an

Nu är tio veckors sommarlov 2011 adjö och goodbye. Visserligen en helg att njuta men också att komma smått igång med vanliga tider och rutiner. Inser dock att det är vissa förändringar ju mer åren går. Yngst börjar 6:an och näst yngst 8:an. HJÄLP! men samtidigt SKÖNT! De blir äldre även fast man vill hålla kvar lite speciellt i lillplutten.
Jag skall inte ge mig på att summera sommaren helt för då ser jag på pränt att det inte blev så mycket ledigt i sträck. Ingen ide att gräma sig för "Grämelse bor i dårars hjärta". Jag väljer istället att se på sommaren som en sommar då jag fick göra allt jag kunde för att dra ett strå till stacken på min arbetsplats. Det kommer att löna sig och det kommer något väldigt bra av det. So let it be!
Nu är det som sagt fredag och vi planerade in en familjemysafton i form av pizza, annat gott och film. Känns bra att återgå till rutinerna :) .. känns väldigt bra!

Inga kommentarer: