13 augusti 2011

Sant

bild fr en semester allt för länge sen

Så många tankar som flyger omkring så här i början av ett nytt läsår med allt som händer runt omkring och allt som vill pocka på uppmärksamheten, försökt fånga dem men det är alltid någon envis rackare som sticker iväg när jag fångat en annan. Situationen blir stressande och ju mer stressad man blir desto svårare att hålla i ordning på tankarna. Så plötsligt fick en rad och fyra ord i Bibeln mig att se saker och ting från andra hållet.
Sinnesro ger kroppen liv, Ords 14:30a
Så jag tar och vänder på pannkakan och låter tankarna flyga omkring, de uträttar ju inget ändå förrän jag tar itu med dem och gör något åt dem. Jag tar mig en dag och göder själen med bra saker som en liten utflykt flanerande på en trevlig plats, bakar kanske lite bullar och bara är en lördag som denna. Allt för att få sinnesro och skapa utrymme för liv i kroppen. Sen... en annan dag eller en annan stund så tar jag tag i tankarna, kanske ... 

Inga kommentarer: