21 juni 2011

Vissa dagar

hittat på google
 En dag som denna är en dag som man helst vill snabbt som ögat lägga bakom sig. Den började bra med en god stund med Böckernas Bok och som vanligt infann sig friden inför dagens uppgifter. Men lika snabbt som en blixt från en klarblå himmel hamnade jag utanför friden och det blev en dag som gav mig både huvudbry och klapprande hovar i huvudet. Då kan det vara lite knepigt att få till ett bra resultat och friden känns väldigt! långt borta. Jag bad en bön om andningshål och som vanligt kom bönesvaret. Denna gång av ett dukat middagsbord och en god middag hemma i huset vid Klarbärsträdet. Inte bara god mat utan den fick ätas tillsammans med fem fina fina goa älskade barn som inte visste om hur min dag varit. Samtalen kryddades med skratt och fin stämning. Kom på mig själv att tänka tanken "Vänta nu? vad var det som var så bökigt idag egentligen?" ... Då vet man att man är buren och att man inte står ensam mitt i böket, när han som vet vad jag behöver serverar det på en och samma gång. Det gäller att se bönesvaret när det kommer, min fantasi tanke var kanske att det skulle ligga en biljett over the seas till min gubbe eller till en solig varm strand långt bort från jobbförpliktelser, men si det kom på det bästa sättet. Med smak värme och kärlek... och mamman kände sig så där välsignat rik igen och glad igen. För när hon tittade på sina barn så såg hon bönesvar i var och en av dem. Hon såg det på det där sättet som bara en mamma kan se... med god vetskap om allt som hon gömt i sitt hjärta och bevarat där inne. Gud är god!
Titta dig omkring kanske ditt bönesvar ligger där på det oväntade och vanliga stället... 

2 kommentarer:

Kristina sa...

åh vad du skriver härligt. Att se guldkornen och kunna glädjas när de kommer även mitt i det som varit jobbigt. Tänk att få ha så många gudagåvor/barn. Jag är så tacksam för mina två även om jag velat ha fler, men två är så mkt mer än inga som det var sagt pgr av mina ryggskador.

Ha en välsignad morgondag kram kristina

Annika sa...

Ja, mumma! Med barnen upplever man många guldstunder! Äkta rikedom det! Kram!