13 juni 2011

Solokväll

...fast helt solo är jag ju inte då min trofasta lilla voffsing sitter vid mina fötter och iakttar varje tugga jag tar av min singelmiddag. Helt ensam blev jag inte heller eftersom min bäste vän ringde på Skype :) Det är nyttigt att vara själv ibland att få sortera tankarna och inse att flera tankar bara är luft och att ingen bärkraft finns i dem. De som det finns bärkraft i däremot får gärna växa sig starkare och bilda form. Så här sitter jag min solokväll med tankar och jordgubbar och mår så där förträffligt gott... ändå trots allt... Fick ett bibelord häromkvällen, från två vänner som ovetande om varandra tänkte på samma ord till mig, lite speciellt... Psalm 36 varsågod

How priceless is your unfailing love, O God!
   People take refuge in the shadow of your wings.
 They feast on the abundance of your house;
   you give them drink from your river of delights.
 For with you is the fountain of life;
   in your light we see light.


av mig själv tagen

1 kommentar:

Elaine sa...

Egentid är behövligt det också!

Blessings!