19 maj 2011

8 veckor


En tid kvar tills jag kan skriva ordet semester, 8 veckor.. För ett år sedan hann jag knappt räkna ned förrän det var dags att packa pappans kappsäck och sedan våra för en härlig semester en bit hemifrån. I år får jag bara packa pappans kappsäck för en tripp "over there". I dags läget ingen aning om vad som händer de veckor vi har tillsammans. Men de kommer att fyllas var så säker på det. En önskan jag har är att tanka tanken full med J & L. Ser fram emot det :) Lär behövas.. men först avslutningar, bröllop, födelsedagar och bröllopsdag. Senare i sommar en 25åring till...
Nu återstår alltså 8 veckor till av arbete och Tack gode Gud för ett arbete att trivas bra med. Det har varit ett speciellt år på min arbetsplats men jag är så fascinerad av kämpaglöden som finns hos mina arbetskamrater. Glad och stolt över dem och den produkt som vi tillsammans formar på olika sätt. Vi kanske må vara små i andras ögon och vissa tycker det är väldigt viktigt att skriva ned oss. Visst frestas man ibland att "trycka tillbaka" men vad tjänar det till?...just ingenting. På frukten kommer trädet att kännas igen..  "They aint seen nothing yet"

Inga kommentarer: