04 april 2011

Omsorgen

Tid för omplantering, den lilla plantan kan tyckas vara liten och ömtålig men styrkan som finns därinne är magisk.
Visserligen fortfarande känslig för frost, blåst och torka, men med kärleksfulla händer och med rätt omsorg så växer den och blir stor stolt och enastående vacker. Ibland går vi och tänker så lite om oss själva, när Gud tänker stora tankar om oss. Så ofta som de tankarna hindrar oss att gå vidare och påbörja det som ligger framför. Var inte rädd Var inte bekymrad Var trygg. Det finns någon där ute som behöver din hjälp, din glädje och din uppmuntran.

3 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Så vackert. Många tankar kommer när jag ska sköta blommor. Tack för orden! Kram!

Vattenslangen sa...

tror att jag skriver in länk till detta inlägg idag. om jag får. annars tar jag bort det. går till bloggen nu.

sivisen sa...

Hm...har flera dagar tänkt kommentera här. Men jobbat så mkt. Men nu så: Jag uppskattade detta inlägg, det gav mig något till hjärtat o det är så gott....