01 april 2011

Första april


Jag har inte kommit så långt i mina tankebanor i dag på morgonen. Makens klocka har fått för sig att 5,25 är 6,25 så en hel timme + en hel timmes omställning till sommartid = 2 timmar extra för huvudet att tänka. Det blir lätt för mycket för en medelålders tant i Klarbärsträdet. Så min tanke idag stannar vid 1 april och att hålla sig skärpt på att hålla sig till sanningen hela dagen. Börjar dagen med att glädja mina fina arbetskamrater på fredagsfika. Har bokat ett fint lunchsällskap och sedan tar jag en bra helg och får hem 1/3 av våra missionspraktiserande delar av familjen på lördag.... känns gott :)

Bjuder på ett litet ordspråk som kanske behövs idag för någon.

Att förlåta är att frige en fånge och upptäcka att fången var du
Lewis B Smedes

Inga kommentarer: