11 april 2011

Blandad kompott



Vissa dagar blir det en blandad kompott av intryck med olika ingredienser. När man jobbar på en nyhetstidning så strömmar det information, till en början är det övermäktigt men med tiden lär man sig att mycket man får del av får rinna av. Men det finns saker i livet som gör att något går sönder inom mig varje gång jag hör det. Kanske är det för att jag tror så starkt på att kärleken går att hålla livet ut. En del kallar mig säkert mig naiv och då är jag stolt över att få vara just det, naiv.. Just ikväll när jag gläds över så mycket på nära håll och förstår att det är en välsignad lycklig tid.Så nås jag av budet av två äktenskap som bryts sönder och jag lider och livet skakas om. Även om det inte är i den närmaste kretsen av vänner så rör det om i mitt hjärta. Jag sänder ut en hälsning och hoppas att den hörs, Ge inte upp, det finns hjälp att få. Sök den finn den och vårda den... kärleken. Gud är kärleken.

"Gud vaka över dessa älskade människor,
påminn dem om vad det var som förde dem samman och hjälp dem."

Inga kommentarer: