13 mars 2011

Trygghet

Vad är trygghet för oss? Så många människor och så många olika sätt att beskriva ordet trygghet. I dessa dagar är det säkert många av oss nordbor som är tacksamma för tryggheten att bo i vårt land. Trygghet finns i familjen, men kanske inte alla känner det för dem kanske vänskap är tryggheten. För mig är trygghet naturligtvis familjen och min relation med Gud, men jag har en väldigt trygghet i att veta att min make och jag har valt att lova varandra evig trohet och där är jag fullständigt trygg. Därför reagerar jag och blir snudd på upprörd över hur en artisterna igår på melodifestivalen står där glatt och busigt sjunger ut att det är ok att titta på andra och dras till någon annan man, trots tryggheten hon sjunger att hon har hemma. För mig är det att gå ut på väldigt tunn is och medvetet rasera tryggheten och styrkan i att hålla sig till en. Det finns tuffa omständigheter som skakar i relationer och jag är fullt medveten om att det ibland kanske inte går att hålla ihop och kanske det bästa att gå från en farlig relation,vem är jag att anklaga, men att medvetet leva på det sättet och finna den där spänningen i att leta någon annanstans men någon annan...!!  Jag har talat med flera som genomgått skilsmässor och hittills inte hittat någon som upplevt det som en underbar tid. Så tyvärr Linda Bentzing, det kanske inte är fel på dig men det är fel på inställningen till tryggheten i att leva i en trygg familj och trygg relation...

1 kommentar:

Cece sa...

Ja visst är det så att Gud är god och att Han tycker att jag är värdefull. Och först nu har jag på riktigt förstått det och känner att det är sant. Så nu kanske jag till och med fortsätter att blogga :)
Kram