02 mars 2011

Rätt våglängd

Det sprakar väldigt mycket när man inte får till rätt inställning på radion. Behövs egentligen bara så väldigt lite innan det inte är perfekt mottagning. Men när man väl får till det så blir det klart och tydligt. En tid kan man kanske lyssna ändå, och få fram vad som vill framföras trots sprakandet men i längden blir det väldigt tröttsamt och till slut stänger man av radion för man får inte ut något av det som sägs. Lite så just nu i tantens huvud och kropp. Det är inget påtagligt störande utan det har bara blivit lite tröttsamt att inte ha rätt våglängd. Så... jag stänger inte av men jag tar det lite lugnt några dagar och rattar lite på inställningen så det blir bra mottagning. Trampar lite på bromsen och slår av farten och kör av på en parkeringsplats och njuter av utsikten från Klarbärsträdet... där fick jag ju till det :))
Jag är glad för en del trådar som jag plockat upp, speciellt två trådar som jag trodde gått av, men inser nu att tvärtom de nog stärkts av att blivit dragna och prövade. Lite klurigt det där kanske ;) men den som behöver förstå förstår...

Inga kommentarer: