15 mars 2011

Intressant iakttagelse

Jag gjorde en mycket intressant iakttagelse idag av mig själv. Gjorde ett besök i hemstaden och när mor min frågade om jag kände igen någon sa jag som ofta förr .. "Nej inte en kotte ! Lite konstigt! " . Sedan när vi tog en promenad gjorde jag ett försök till. Kom på mig att titta på folk i samma ålder som jag var när jag bodde där .. :) 20 års åldern ... Kanske de inte ser ut som det längre ? de kanske numera har lika många rynkor och magar som jag och silverhår som de döljer med färg och glasögon på näsan .. Kanske o kanske därför jag inte känner igen dem :)
Nåväl ... Jag är glad och snart är jag hemma i kära Uppsala igen :)

1 kommentar:

Lallamen sa...

Haha, det där har jag också märkt. De gånger jag varit tillbaka i Kumla på senare år tittar jag ju på de som kör moped om det är någon jag känner... Skulle inte tro det :-)