19 mars 2011

Grace - Nåd

The Lord will give grace and glory
psalm 84:11

Läser i en andaktsbok som jag fått tillsänt av mig från en kär vän i USA. "CHEQUE BOOK of the Bank of faith" Blir så upprymd och uppmuntrad.. " Today we shall receive sustaining strengthening sanctifying satisfying grace . We may ask for as much as we will and never fear a refusal. "  Oavsett hur gårdagen var och avslutades så är det en ny dag idag med ny nåd, vishet och glädje att göra denna dag annorlunda. Vintern är förbi. Både i naturen och även i våra liv. Det som är fruset kommer att tina och det som är täckt av tungt snötäcke kommer att få känna lättnad. Det ÄR en ny tid.. det är vår och jag känner hur den är i antågande och jag hör... fasanerna som strövar omkring i grannskapet har börjat med sin läten, skatorna bråkar om vilken trädtopp eller häck de skall lägga beslag på. Solen är uthållig och vinner mer och mer... det ger hopp det ger mod och det ger glädje. Never stop believe!! Its gonna change... its gonna change... 
Jag ger mig ut för att plocka in lite vår i några krukor och ser fram emot en härlig lördag och en trevlig söndags middag i morgon med nyfunna fina goda vänner... me like...

Inga kommentarer: