13 mars 2011

Avrundar


Motvilligt, jag erkänner, avrundar jag den här för mig korta helgen. En intensiv men bra arbetsvecka ligger framför med ett kort besök på tisdag i hemstaden för att hälsa på mina föräldrar. Tiden går fort och min fina pappa är på väg mot sin 90:e födelsedag.. ärofullt att ha dessa år och jag hoppas såklart på några år till för honom. Familjen återkommer jag till oftare och oftare, vet inte om det beror på att barnen växer upp och flyttar ut och börjar sina egna liv. Spännande tider, spännande beslut, viktiga tider och viktiga beslut. Som förälder får man stå bredvid och stötta, uppmuntra och framför allt, det viktigaste, bedja ... fånga visheten i att finnas där i alla omständigheter. Jag känner mig stolt och glad och tacksam för varenda en av dem.. och rik.
Det får krydda veckan som kommer och ge skjuts åt det som ligger framför...

Inga kommentarer: