02 februari 2011

Spring is coming

Följer en tråd som kom upp idag, någon tyckte att det var för många som sucktade efter våren och personen ifråga uppmuntrade till att fortsätta njuta av vintern för den är ju mitt i bland oss ytterligare en bra stund. Jo absolut så är det, låt oss njuta av varje dag som en sällsam gåva. Men det finns en annan vinkling av längtan efter vår som jag spinner vidare på. Vintern har inneburit en ganska hård markyta och mycket snö som täckt asfalt, gräs och grus. Lite så i vårt liv kanske, det finns saker som ligger fastfruset och livet kanske har varit extra bökigt eller rakt upp och ner tungt under de här mörka månaderna. Man undrar kommer det någonsin en förändring, lättnad eller lösning. Det är där som löftet om vår kommer in.. man blir glad om någon kommer och säger jag såg tecken på vår i dag, jag hörde fåglarna vara extra lyckliga idag eller jag behövde inte knäppa jackan idag.. :) I believe spring its on her way ... Det kommer att ändra på sig. Det som är tungt, bökigt, rörigt och ledsamt kommer till sitt slut. Gud är trofast sitt ord att vara med oss alla dagar. Gud är trofast sitt löfte om att leda oss genom de dalar och de höga bergstoppar vi vandrar på. Gud är trofast och bär oss genom de tyngsta bitarna och uppmuntrar oss att lyfta blicken för att se längre och framåt. Så absolut, Njut av den här dagen men om det är för jobbigt just nu, lyft blicken se framåt och lyssna... Spring is coming...

Inga kommentarer: