14 februari 2011

Du är unik

I morse delade min kära arbetskamrat Ruthie lite så där enkelt och apropå om Trasdockorna. Det dröjde kvar och har funnits i mina tankar under dagen. Det kan ju vara så att vi ibland ser ner på oss själva och inser att vi inte har det som andra har, eller ser ut på annat sätt än vad vi skulle vilja. Beter oss lite bakvänt i olika situationer. Människor kanske rensar ut oss och har åsikter om hur vi passar in eller inte. Vissa av oss kanske till och med blir förpassade till en container för att slängas ... Gud rensar aldrig ut någon, Gud har alltid en plats för oss, Gud ser oss som övermåttan underbara.. Kanske vi skulle ta och ta en extra titt på den där personen i vår närhet som vi kanske "dömt ut" den där personen som inte tycker som jag Kanske det är så att just den personen kan få betyda att jag till och med omvärderar gamla luggslitna tyckande som jag bär med mig helt i onödan och som gör att jag blir gladare, friare och visare ...  Vi kanske till och med blir riktigt goda vänner... till och med... det tål att tänka på, eller hur... så här en alla Hjärtans dag :)
Tack Ruth och här bjuder jag på de söta små kloka dockorna:


2 kommentarer:

Ruth sa...

Trasdockorna har också funnits med i mina tankar i dag. Trasiga, eländiga men ändå väldigt finurliga och älskade. Och det är inte det sämsta.

jagsiv sa...

Å det här var ett RIKTIGT bra inlägg! I like.