13 januari 2011

Soluppgång

Hur trist, grått, kallt och snöigt det än tycks vara så här i mitten av denna månad så satte solen sitt sigill idag en stund på eftermiddagen. Trots att man var inne så kände man en smula tillfredsställelse.. och vi vet ju vem som kommer gå segrande ur detta... På Gotland har snödroppar trängts sig igenom snön, ganska så mycket för tidigt men vi får välja att se det som en påminnelse om vad som kommer. Det är nog så det fungerar, när vi så väl behöver det där lilla som gör att solen lyser upp i själen, så kommer det... det gäller att se alla saker som en potentiell uppmuntran.
Jag bad en liten egoistisk bön i dag på lunchen, efter några månader av lite "prövning" så behövde jag bara en liten uppmuntran... jag hann inte säga amen.. så plingade det till i min mobil. "Tack för maten mamma.. Du är bäst" :)... behöver jag säga mer? Där lyste solen upp min trötta själ...
Nu tar jag den här kroppen och lägger den i ett varmt bubblande bad tror jag bestämt! I morgon är det en annan dag men nya små solglimtar som jag kan få del av att sprida....

1 kommentar:

Bibban sa...

Konstigt, men det verkar som vi tänker desamma hela tiden ;)) jag har åxå badat ju !
Kram