25 januari 2011

Sök friden och bevara den


Jag har lyckan att vara anställd på ett företag med en mycket bra VD. En fridens man som påverkar oss alla med sitt lugn och sin vishet. På en arbetsplats som jag arbetar på är det stundom ganska ofta väldigt mycket deadlines och press av att hinna med det som skall hinnas med. Då är det väldigt gott med en chef som tar sig tid till att titta in och fråga.. "hur mår du?" .. och då vet jag att han menar hur jag mår inte hur resultatet mår. För han har pumpat in i oss att om vi mår bra så mår även arbetsplatsen bra. Han gav mig ett lästips igår och föga ovetande var nog både han och jag om vad som skulle komma idag. Eller så visste han och bara förberedde mig :) Jag reagerade idag på ett sätt som gjorde mig väldigt förvånad och kanske min omgivning men jag bjuder på det fritt och förintet... Jag köpte boken sedan på lunchen och skall läsa den från pärm till pärm... det kan ni lita på... kanske du skall gå och göra sammalunda... Men tack Mr CR för lugnet och visheten du har med dig det gör oss väldigt gott här på arbetsplatsen.
Boken kan du beställa HÄR

1 kommentar:

Kristina sa...

Nu fick du mig att beställa två stycken en till mig och en till Uppsaladottern som present. Tack för bra tips. Ha en bra dag kram