06 januari 2011

Morgonstund med skatter

Vaknade tidigt, trots ledig dag. Snurrade på en stund och när tankarna började ta samma snurr gick jag upp. Satte mig ned tillsammans med min bibel och började läsa och bedja samtidigt... Jag har sedan barnsben fått med mig att njuta av ensamheten. Det är inte alltid så väldigt enkelt att hitta ensamheten, men det är en skatt om man tar tillvara på de stunder man får. En liten stund med Jesus .... När man sedan öppnar sin bibel och får ett ord blir påmind om något som man kanske läst väldigt många gånger eller kanske inte sett alls.. Då, där i stillheten fylls man av friden, friden som ingen eller inget kan mätas med...

All nåds Gud, som har kallat er till sin eviga härlighet i Kristus Jesus, han skall upprätta, stödja, styrka och befästa er...sedan ni en kort tid har lidit. Hans är makten i evighet , amen
1 Petr 5:10,11

3 kommentarer:

Katarina sa...

Åhh, tack! Den behövde jag! <3

Anonym sa...

Åhh tack den behövde jag just nu! <3
/Katarina

Monica sa...

Det va precis vad jag behövde just nu. Tack underbara Ingela för att du är så lyhörd/ Monica