12 januari 2011

Längs vägen

Det finns så många fina härliga människor längs med vägen vi vandrar.. och har man ögonen öppna så finns där ofta någon som man kan hjälpa och få hjälp ifrån. Idag var det en sådan dag. Jag var i behov och tog mod till mig och klickade iväg det där mailet där jag "ropade" ut ett lite hjälp, hur skall jag hantera detta? Där fanns det en liten stor människa som var beredd att ge det hon hade till mig. Det hon gav gjorde att jag såg klarare och insåg att jag kanske inte hade så tokiga egna tankar men också en liten tanke som gjorde att jag började tänka annorlunda på ett annat område. När jag sedan följde hennes råd så blev det ju bara så bra till slut :) Tack B för att du fanns där i denna stund.
Ta det som en uppmuntran att inte vara för stolt att be om hjälp om du behöver hjälp. Ibland så "kan vi själva" lite för mycket, i stort som i smått. Även om det är något litet så kan det lilla växa sig lite för stort för att orka med och det är en rikedom att be om hjälp för att sedan kunna ge hjälp till någon som en dag kommer till dig med sitt "HJÄLP" vad gör jag nu... :)

1 kommentar:

Bibban sa...

mm viktigt, det måste bara kännas rätt och man måste kunna lita på att det är rätt person..mm så är det
Du och jag skulle nog ha kul på Zomban, jag kan se oss framför mig. men jag antar att vi skulle skratta bort hela passet:))
Kram