24 januari 2011

Det blir bra det här

Minns en gång för många år sedan, mor och far hade bestämt sig för att flytta till en annan stad. Det innebar ny skola, nya vänner, nya omgivningar och ingenting av det gamla skulle finnas kvar. Jag minns att det kändes helt ok men när sista dagen hade gått i skolan så var jag så ledsen. Jag trivdes så bra och tyckte om staden vi bodde i, en å delade staden i gamla och nya staden och vi bodde precis vid Vänerns strand. Staden vi flyttade till kändes grå och trist och torr. Jag minns att jag grät grät och grät och var näst intill otröstlig. Mamma satt med mig och lät mig gråta och förklarade om och om igen tålmodigt varför det var så här att det var ett väl genomtänkt beslut de gjort. Minns inte alla ord men jag minns att hon sa... " Det blir bra det här"... På något sätt så lugnade det mig och jag vaggades in i det lugnet. Det blev bra. Jag hamnade i en skön klass och trivdes bra och jag hamnade också mitt i det som formade min framtid. Jag leddes till nya beslut som sedan tog mig vidare upp norröver för att sedan möta min älskade make. Återigen ändrades livet och är där det är idag. Fram till idag har det varit många svängar och raksträckor, bergstoppar och dalgångar men framför allt så "blev det bra det här"...  Vill ha det sagt till dig därute.. Det blir bra det här...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för de orden.det var vad jag behövde idag.kram Susanne