14 januari 2011

Arbetsvecka 2 avslutad

Arbetsveckan hann knappt börja så är det fredag kl 19 och vi varvar ner.. Sitter och funderar på det här med att vila vid gröna ängar och sitta vid vattenbäckar där vi finner ro. Kan det fungera mitt i livet, mitt i arbete, mitt bland alla konversationer och sammanträden med olika tycken? Upp till var och en så klart men om jag tittar på mig själv så vill jag gärna sträcka mig dit. Kan man "strida" för mitt förslag utan att strida? Kan man kompromissa utan att för den skull känna sig felfördelad? Kan man helt enkelt erkänna att det andra förslaget är bättre? Mitt svar... JA åh så skönt det är :)) Vad spelar det för roll mätt i evighetsvärde? Ingenting... Bara de röstar på mitt förslag.. :))närå.. Kanske om man har den inställningen så hittar man vilan vid de gröna ängarna och vattnet som kommer att ge mig ro...
Nog med djupa funderingar, jag tar fredag kväll nu och myser till det med den lilla familjen.. bara en liten pöjk hemma nu på fredagarna.. och han får vara liten bra länge till han... min lille VickeVire

Inga kommentarer: