30 december 2010

Gott slut 2010

Bara en ynka liten dag kvar av 2010... och jag kan känna att det känns bra att summera och trots en del smala passager känna stor Tacksamhet för 2010. En del säger att man inte skall jämföra sig med någon annan, men jag vill nog våga mig på att faktiskt säga tvärtom... Det vi går igenom kan vara tufft men det finns alltid något som är värre och om vi jämför med det så kanske vårt liv framstår som mycket! lätt. Jag följer en Blogg om en underbar kvinna som har kämpat ett års tid med en spridd obotlig cancer sjukdom. Hon vägrar ge upp och även om fakta säger att det kanske inte är långt kvar så VILL hon få ut det mesta möjliga av sitt liv. Om jag jämför mina stenar som tycks vara i vägen för mig så är de grus jämfört med vad hon och hennes familj går igenom... Jag ber för er Linda ...
Så kanske vi behöver rycka upp oss och se varje dag som en gåva och varje andetag som ynnest och göra något verkligt bra av det som ligger framför.... eller hur ?
Gott slut på 2010 

Inga kommentarer: