08 december 2010

De som gått före

I morse på vår samling som vi alltid har innan vi tar itu med dagens "att-göra-lista" så delade en av mina arbetskamrater hur hon blivit påmind om sina morföräldrar och påmind om deras påverkan in i hennes liv. Enkla saker som en dörr som alltid är öppen för andra, alltid ett gott råd eller bara ett lyssnande öra... ett ord på vägen, händer som är snara till att hjälpa och som knäppta händer över ett köksbord... Det fick mig att tänka på mina föräldrar och på mina barns farmor.. och det fick mig att tänka på vad jag lämnar efter mig till mina barn och kommande barnbarn... Vi lämnar ett avtryck efter oss var vi än går fram vad vi gör vad vi säger och hur vi visar på vägen... Må de avtrycken visa vägen till det som gör livet värt att leva...

Inga kommentarer: