30 november 2010

Man kan vakna

Man kan ju vakna på olika sätt, bäst är om man vaknar och det tonar en sång inom en som det gjorde igår. Eller så kan man vakna och bara känna sig på ett förskräckligt humör som jag gjorde idag. Sedan är frågan hur man hanterar det. Vissa mornar fungerar det att sätta sig ned och lugnt få in frukosten både till kropp och ande. Det bara räcker och dagens förutsättningar ser helt plötsligt bra ut, eller som idag känns det som en mörk huva trängts på huvudet. Fick förresten den kommentaren idag av herr S på jobbet. Igår var du snyggt rufsig i håret idag är det platt... hm.. Nåväl ett stick spår..
Ett ord eller uppmaning av min bästa vän Ulla fick mig att tänka till... nämner det inte här det är för personligt, men det vaknade något i mig och efter att ha haft ytterligare ett bra möte efter lunch så var det som om något drog av huvan. Ett ord, en uppmaning, en handling, ett leende eller bara vänskapen kan vända på så mycket. Det finns där inom räckhåll och någon behöver det från mig så att jag när jag behöver det finns det där även för mig.  Så cheer up my friend, nåden är där, friden är där och glädjen kommer tillbaka ... Ge och dig skall vara givet
En bra sak som min kloka vackra moster just skrivit på det sociala nätverket facebook

I would rather walk with God in the dark than go alone in the light

Inga kommentarer: