08 november 2010

Drömmer

Många drömmar den senaste tiden och jag skall inte plåga er med alla men den jag drömde natt var .. ja den var speciell... lite obehaglig men lika talande.. om jag begrundar den. Nu lever inte jag av drömmar och jag hämtar inte min näring i dem, men ibland kan de få en att stanna upp och tänka till... Kanske du som läser också behöver det :) Här på bloggen vill jag inte utelämna för nära saker därför kanske det blir lite kryptiskt för en del av er att läsa.


Jag drömde att jag såg en orm en liten pytteorm och en lika liten pyttealigator. De var söta och jag var inte på något sätt rädd för dem... tiden gick och när jag tittade efter var de större men fortfarande hanterbara och ganska så söta. Ytterligare en tid gick och när jag tittade på ormen var den gigantisk och inte alls lika hanterbar och söt, jag blev rädd för den och skyndade mig att gå åt andra hållet.. där möts jag av den oerhört stora absolut inte hanterbara aligatorn... den stöter mot mig och försöker ta tag i mitt ben för att bita tag i mig. Jag vaknade då.. av att jag ropade till och drog undan benet.... huvva... när jag skriver blir jag rädd men det var ju bara en dröm.. mina tankar då jo jag förstår att jag behöver rannsaka min tid och mina prioriteringar. I mitt fall så finns det saker som från början inte tog så mkt tid och kraft och styrka ifrån mig. Jag fick en del signaler att det började äta upp min ork men jag lyssnade inte, det var ju så roligt... men nu ser jag att det tagit allt för mkt tid.. och börjat äta av tid som skall vara tillför annat i mitt liv... Det är dags att göra något åt det... kanske dags att sätta sin hand till plogen och göra det som jag bör göra... Kanske du med :)))

Inga kommentarer: