26 maj 2010

Tur o Retur Skövde

En snabb resa på morgonen, tack X2000, gjorde att jag fick en härlig dag tillsammans med mor och far igår. Ett STORT plus i kanten var att äldste sonen kom från västkusten och var tillsammans med oss... Till och med en snabb träff med min systerYster på ett övergångsställe... :))
Så glad för mina föräldrar, så underbart att se deras kärlek till varandra. 64 år som gifta... Nu tyvärr åtskilda då pappa behöver hjälp hela dygnet.. men att se dem tala om saker de varit med om resor de färdats på gör mig varm i hjärtat och tacksam... och en och annan tår försökte tränga sig fram. När vi skulle gå ville pappa bedja, han som annars talar med en svag stämma och inte så många ord, talade till Mannen från Nasaret med hög och tydlig stämma DET kändes ända in i märgen... Djupt därinne finns en stark levande låga i oss, om det är mörkt och snårigt och du inte ser utvägen VET jag att om du lyfter din röst till honom så bär lågan fram och lyser upp det mörka och leder dig på vägen. Hoppet vänder åter .... Det bär jag med mig...
ha en fin dag idag och ta vara på varandra...

Inga kommentarer: