26 januari 2010

Vilodag mitt i veckan

Ja så blev det för mig idag... trött, huvudvärk ben som bly och bara allmänt inge bra...
Tid för att vila Tid för att bara låta tanken vara alldeles tyst och munnen med (bara det en bedrift).
Det är bra för då kan man låta tidens omsorger vara för ett tag och stilla sig i böner för det som sker just nu på Haiti.. Min församling har tillsammans med Hoppets Stjärna sänt ned ett läkarteam som gör stordåd... Ytterligare ett team åkte idag för att avlösa de som åkte först.

" Det du gör för en av mina minsta..."

Stor heder åt dem som lämnar tryggheten här hemma och gör uppoffringar som jag vet flera av dem gjort. Stor eloge!!!

2 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

Hoppas du snart mår bättre!
Att vila är en konst! Vilken församling tillhör du?

Polargrevinnan sa...

Jag har som rutin att varje morgon
innan jag släcker ljuset vid frukostbordet, knäppa mina händer och be - för eller om något. Senaste tiden kretsar tankarna runt alla barn på Haiti.
Läste din blogg och vad din församling gör. Underbara människor.
Jag drar mitt strå till stacken, genom att räkna pengarna som eldsjälar inom Röka Korset samlar in. 51.ooo kr skickade vi iväg i går.
Krya på dig.
Kram Viola