17 januari 2010

Söndag


... en ovanligt vanlig söndag... vaknade med samma småkrassliga känsla som jag somnade med.. stannade hemma från kyrkan men kunde ändå vara med tack vare våra websändningar. Men inget i världen kan jämföras att få vara med på plats, fast sådana här dagar ... Tacksamt!

Fransyska i ugnen... åts sedan med god sås och pärer... en rask promenad med maken gjorde susen...om än lite ont i min fotled... Nu så fortsätter lugnet att råda och snart är det måndag igen... Vi upprepar leende och tacksamma till varandra gång på gång... "Tänk att vi bor i stan igen"...

Tankarna går till Haiti...
tacksam för att jag kan ge av mitt till det team av läkare sköterskor
och brandmän som reser på tisdag från min församling ner dit.
De reser tillsammans med Hoppets stjärna för att göra det de kan i detta sargade land...

Jag kan bedja och det kanske du med göra....

Inga kommentarer: