16 januari 2010

Narnia


Underbara vinterdagar det känns som att vandra i Narniatider. Vi bor nordbor har det fantastiskt som får uppleva de fyra årstiderna. I år har ju verkligen vintern tagit sitt fäste under den mörkaste tiden... Tack för det :)

Här i huset på Klarbärsgatan har julen packats ned och våren lämnat en post-it att hon är på väg. Det fyller mig också med tacksamhet.. vet inte hur det är med er men jag har en förkärlek till våren, den säger så mycket. Ut ur den mörkaste hårdaste jorden växer enträget våra älskade vårblommor och tränger igenom för att fylla oss med så varma glada känslor... vem har inte sagt " jag hittade Tussilago idag " och alla små söta buketter med bara blomman och ingen stjälk har inte barnen kommit med :) Det känns alltid så hoppfullt på något sätt... att det kommer en varm och ljus tid. Trots bekymmer trots tillsynes ogenomträngliga situationer så kan Gud hjälpa oss att gå ur den situationen. Kanske lite tilltufsade och omskakade så har vi ändå kommit igenom och kan se tillbaka på tiden som en lärdom och en erfarenhet. Jesus vill vara ditt hopp och din glädje... det kommer en fortsättning... det slutar inte här... redan här i tiden kan det tändas ett hopp en tro och varm kärlek...

"Jag har alltid haft Herren för ögonen, han är på min högra sida, jag skall inte vackla.Därför gläder sig mitt hjärta och jublar min ära också min kropp får bo i trygghet"

Psalm 16:8-9

1 kommentar:

jagsiv sa...

Oj. Nu fick jag en tår i ögat. Fina tankar. Tack!