09 januari 2010

Med tanken på -20 grader celsius

..så sitter jag här i morgonrock och funderar på hur trädgården ser ut.... där under det vackra vita... Min kära vän Anna sa visa och trösterika ord i söndags att "blommorna mår bra där under snön, de behöver det där täcket" och det får min lilla fantasi att rulla igång.. Undrar vad de pratar om de små liven där nere i marken? De har säkert också sjungit Bing´s sång om White christmas...Har de också släktkalas vid jul? Kanske fackföreningsmöte om hur illa de blir skötta när de väl visar sin prakt för oss. Semesterplaner och längtar till solen... :)) aja tramsprat kanske... :))

Jag kom iallafall på mig själv med att tänka på Tussilago ! Videung ! Körsbärsblom! Vitsippa och Kungslilja... :)

På något sätt värmde det själen väldans mycket... Precis som jag faktiskt sitter och ler och känner att det skall bli skönt med en promenad idag..

Tack Gud för årstiderna som du klätt vårt kära land med....Ha en bra lördag...

1 kommentar:

Tina sa...

Fniss... jag kan oxå komma på mig att tänka så om olika ting .. fniss...Jag önskar dig en underbar Lördag!!
Kram Tina