17 december 2009

Till dem som har det lite mörkt


.. Trots att snön nu lyser upp tillvaron så finns det dem som har det väldigt tufft nu i dessa tider. Sjukdomar som avlöser varandra, brutna relationer, dåligt med pengar, arbetslöshet, hemlöshet och svårigheter...Tillvaron skakar och fruktan griper tag... Om en varm julkram skulle räcka så kommer det en här... men jag vill gärna för dem gå till min Fader i himlen och be för alla i olika omständigheter... Gå bönernas bro.. den bär...

HERREN är min herde, mig skall intet fattas,
han låter mig vila på gröna ängar; han för mig till vatten där jag finner ro,
han vederkvicker min själ; han leder mig på rätta vägar, för sitt namns skull.
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du är med mig; din käpp och stav, de trösta mig.
Du bereder för mig ett bord i mina ovänners åsyn; du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.
Godhet allenast och nåd skola följa mig i alla mina livsdagar, och jag skall åter få bo i HERRENS hus, evinnerligen.

Inga kommentarer: