30 december 2009

Burr men Åh så vackert

-10 grader idag, rimfrost på allt som visats utomhus iallafall träden... så vackert. Jobbar sista dagen idag på 2009 och frestelsen ligger nära att summera vad som hänt... det tar för lång tid men jag kan säga, utan att vilja låta gnällig och nedstämd för det är jag inte, att 2009 har varit ett mycket speciellt år och det känns skönt att det är över... Vi går ut ur 2009 rikare på erfarenheter, oavsett vad de lämnat för spår så får de innebära mer erfarenhet och man har lärt sig mycket.... förhoppningsvis
Men nu känns det skönt att vända blad, sträcka sig vidare, ta ett steg i taget och vara tacksam för de man har runt omkring sig. Carpe Diem, fånga dagen och tillfället, är ett slitet ordspråk som man kastar sig med överallt, visserligen ett bra ordstäv men jag tycker bättre om Moder Theresas ord
" Igår är borta, I morgon har inte kommit ännu. Vi har bara idag. låt oss börja...."
Börja göra vad? Det ligger nog i allas våra hjärtan bara vi vågar kika efter...


Se, jag står vid dörren och klappar på.
Om någon hör min röst och öppnar dörren,
skall jag gå in till honom och hålla måltid
med honom och han med mig.
Jesus
Gott Slut på 2009

Inga kommentarer: