14 november 2009

Så novembermörkt det är

.. jag hör ofta människor säga att november är den jobbigaste månaden men nja jag vet inte det jag.. Visst nu är det mörkt väldigt mörkt men håll ut bara om två veckor kommer att lysa ur varje fönster, snart kommer många trädgårdar att lysas upp av alla de härligt ljusslingorna och för att inte tala om december... Sedan blir det bara ljusare och ljusare... de e gött... Har nog landat i att jag är en vår&sommar tant.. där trivs jag bäst..


Idag blev en dag utan smink bara i sköna hemma kläder inte ens kammen kom igenom håret :)) de e gött de med.... de kan man behöva.. ofta ofta...

Ha en trevlig novemberkväll och vet att det kommer andra tider.
Vintern behövs för våra kära träd och växter och livet som kurar i dem..Precis som saker i våra liv. Det behövs säsonger för allt. Men det som är sått det kommer att frodas och växa. Vi behöver ge det näring och som växterna vilar så behöver vi vila från stressen att skynda fram något som inte ännu har tiden inne....
"Sov du lilla videung än så är det vinter.. än så sova björk och ljung ros och hyacinter
Än så är det långt till vår, innan rönn i blommning står. Sov du lilla vide... än så är det vinter.."

Signe

1 kommentar:

Bibban sa...

Vilken vacker bakgrund sis, ja november är mörkt, och just nu känns det ändå mörkare härhemma på grund av Els i Holland.Det är så ledsamt alltihop. men vi håller tummarna att det ska bli bra.
Kram Bibban
p.s i love you