13 november 2009

Fredag o lugnet sänker sig

... fredagar har en sällsam känsla över sig, när man läser statusrader på Facebook och när man stöter på människor IRL eller som jag via telefon på mitt arbete... så är det ganska så samstämmigt... " Jo men det är bra... skönt att det är fredag".... mmm så är det nog. Jag har väldigt sällan hört någon säga " JO men det är bra... skönt att det är mitt i veckan..."

Så here we are again... friday... stressa ner ni som arbetar veckodagarna, styrka över er som behöver arbeta... jag skall / har redan varvat ned och tänker stoppa öronproppar i öronen i natt och sova gott... :)) Ingen hosta, grisgrymningar eller snarkningar skall få störa den här nattens vila :)) inte ens mina egna... Ta lite tid till eftertänksamhet och vila inför ordet

Kom till mig ni alla som arbetar och är tyngda av bördor så skall jag ge er vila / Jesus


Inga kommentarer: