20 november 2009

Fredag kväll i tacksägelsens tid


.. och tyst det är i huset... bara Casper som pratar med sin spegelbild (en undulat) och lilla Leia (hunden) som strosar omkring och helst vill komma upp till mig i soffan, men icke... Ja timern för vardagsrumslampan börjar bli lite sliten så den står o knackar lite sedand tangenttryckningarna också.. men annars är det tyst i huset. Ett tag till :) Väntar hem äldste sonen och hans underbara fru, de skall tillbringa helgen med oss och det är alltid så härligt...
Har en stund över och vill bara reflektera arbetsdagen som gått... och säga att jag är TACKSAM för mitt arbete... TACKSAM för chefer som lyssnar, som ser, som vill väl, som sträcker sig framåt och som stannar upp och väntar in skaran som kommer efter... TACKSAM för mina arbetskamrater som troget skrattar när man säger ett väldigt tråkigt skämt :) hehe.... som arbetar åt samma mål, som trofast frankerar brev, svarar i telefon, talar med missnöjda och nöjd kunder, fakturerar, skriver, intervjuar, betalar ut löner, redigerar, korrekturläser och layoutar m.m m.m... TACKSAM helt enkelt... :)

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!!
Va härligt inlägg att läsa =) Ja, vi har mycket att vara tacksamma för.. det är bra att stanna upp & reflektera HUR mycket vi faktiskt ha att vara tacksamma för.. särskilt när livet känns svårt!!
Va mysigt att din som & svärdotter kommer hem!! Ha en underbar helg & va rädd om dig!!
Tack!! För att jag får följa dig!!
Kram Tina