20 oktober 2009

Omsluten på alla sidor

... Har haft det lite stressigt en tid.. kanske inte så konstigt med flytt och ganska mycket på jobbet... hjärtat har hoppat till lite då och då och det känns inte så kul... men det skall bli bättre.
Det finns ett underbart bibelställe som jag ofta flyr till när det kännas så här...För er som inte har för vana att läsa Bibeln så kan jag rekommendera Ordspråksboken och Psalmerna.... Min personliga tro och erfarenhet är ju att ordet (Bibeln) är så märkligt mäktigt. När man läser det tyst mättar det något i själen som hungrat och när man läser det högt gör det något i ens omgivning som förändrar... Nåväl varsågoda här är det ställe jag ofta skyndar till, något som Kung David skrev för väldigt länge sedan... :)
Psalm 131 : 2
... jag har lugnat och stillat min själ, som ett avvant barn i sin modersfamn,
ja som ett avvant barn, så är min själ i mig

Inga kommentarer: