30 september 2009

Lite längre sovmorgon

... Ja idag unnade jag mig det.. klev upp med barnen och stod där i morgonrock och vinkade när de satte sig på cyklarna påväg till skolan... Men! jag hade inga papiljotter på huvudet. Minns när jag var sisådär 15 år och mötte mamma på ICA bredvid min skola och hon, tillsammans med andra mammor, hade en sjal knuten över sitt papiljottade huvud.. jag tyckte det var lite skämmigt :)) Jag är ju en modern mamma så jag har både kort rakt hår och hårfön...
I TV soffan med kaffekoppen hörde jag sedan Peter Lemarc tala om det mytomspunna 60 talet.. Kände då helt plötsligt att hjälp jag har snart levt i 50 år... Sakta men säkert fastnar det i tanken... Helt okey är det inte... inte ännu... måste fundera ett tag på om jag går med på det...
Men det gör jag en annan dag, nu skall jag iväg till mitt arbete på tidningen Världen idag, som jag faktiskt uppskattar väldigt mycket! Ni som uppskattat och uppskattar Löttorps camping... ni kan andas ut :))

Signe

1 kommentar:

Unknown sa...

Men så har vi en hel del kvar att "leva" eller hur?;) Ha en skön dag vännen:)