14 maj 2009

Var är du i dag

Ja det kan faktiskt vara bra att tänka den tanken, oftast vet vi väl var vi är... kanske ... men i våra tankar och i vårt sinne är vi kanske någon annanstans. I början av vuxen livet - man är singel och längtar efter att hitta någon att leva sitt liv med. Mitt i en utbildning - man önskar den vore klar snart. Kanske mitt i livet, barnen är små-man ser fram emot att de blir större. Tonårsföräldrar man kanske till och med tittar tillbaka på tiden då all var okomplicerat, "kläderna man lade fram till sitt lilla barn fram dög att ta på sig". Har man kanske nått en bit på ålderstegen närmare mitten och undrar men blev det så här? Jaa listan kan bli lång....
En bok jag läst (som en god vän till mig tyckte att jag skulle läsa igen, hmmm undrar varför... ) är skriven av Joyce Meyer "Njut av livet där du är medan du är på väg dit du ska" jag kan rekommendera den och ja jag kommer att läsa den igen. :)
Det måste finnas ett sätt att njuta av livet, fånga dagen, se sig omkring, stanna upp, vårda och älska... Det finns ett sätt och det är alltid tid att hitta vägen.... Kan vi hjälpas åt :)
Kram på er fånga den här dagen och njut , i morgon är i morgon en helt annan dag, men idag hjälper Herren...

1 kommentar:

Anonym sa...

Amen Ingela!