22 maj 2009

Tyst har det varit...

Lite tyst från skogen några dagar, men det har sina orsaker. Tänker på hur viktigt det är med rätta beslut och eftertänksamhet. Man kan tycka att man borde ha lärt sig något genom åren.. tycka kan man alltid. Man lär sig så länge man lever, Vishet kommer med gråa hårstrån.... osv ...
Tänker också på att när man är mitt i prövningar vad slag det vare må så känns det som om luften tar slut, tiden står stilla och molnen tränger in i skallen. MEN! det kommer alltid en morgondag det kommer alltid en väg ut ur det... molnen skingras och ljuset vinner. mmm... och sedan så är det så att det är väldigt nyttigt med prövningar! Det bör inte vara något farligt för när man kommer ut på andra sidan ... har man alltid lärt sig något nytt... kanske större förståelse för olika omständigheter... fått nya vänner... man kanske till och med uppskattar det man har mer...
That´s the way it is...

I morgon kommer min storasyster några timmar, skall bli så trevligt och uppmuntrande att få ha henne här..... Sedan skall hon pilgrimsvandra i España och det kanske jag borde göra jag med...
Suss Gott snart och I morgon är det en annan dag... :))

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det har varit lite tyst..och tystnad är nog något vi behöver ibland.;) När alla somnat här hos mig..släcker ner..och jag har tänt mitt ljus vid sängen..då tänker jag bäst..eller som idag..en stunds meditation. Mågott vännen:)

Agnes Maria sa...

Hej !

Nu var det ett tag sedan jag hälsade på, läser inläggen från tidigare, skall ni flytta ?
Nu lägger jag in dig på min blogglista om det är ok ? så jag inte missar några flera.
Kramar till dig min vän.
Åsa

Vita små hjärtan sa...

Tack för titten hos mig o din kommentar! Nu ska jag kolla vidare hos dig!
Ha de gott/Agnetha